Stage -> zwemmen, het dagelijkse ritme

17 maart 2018 - Paramaribo, Suriname

Ah jongens, ik zit hier al langer dan een maand! Wat gaat de tijd snel! Wel heb ik ook deze week niet zo heel veel bijzonders gedaan. Gelukkig gaat daar binnenkort verandering in komen, want volgend weekend ga ik op tour naar Bigi Pan. Daarover volgende week dus meer.

Deze week heb ik op stage weer heel veel lessen gegeven. De kinderen zijn aan vakantie toe want ze zijn mega actief. Elke dag na stage kwam ik dan ook best uitgeput thuis. Ik heb toen de middaguren opgevuld met het uitrusten op een ligbedje aan het zwembad. Donderdag avond zijn we met de groep meiden gaan stappen. Eerst wat drinken en spelletjes spelen in een ander studentenhuis en daarna naar Havana. De dag erna was ik alleen niet vooruit te branden. Hoe zou dat nou komen?

Van de week werd ik me wat bewuster van het drukke verkeer hier. Hoewel de mensen hier een hele relaxte houding hebben en veel dingen op het gemakje doen, is dat in het verkeer niet echt terug te zien. Ik had namelijk mijn eerste kleine botsing omdat een auto achter mij wilde dat ik ging oversteken. Oma, het was niks ergs, het was niet mijn schuld, maar ik had wel even leuk alle aandacht op een mega druk kruispunt. Dus geen paniek!!

Maandagavond hebben wij ons eerste bezoekje aan de Surinaamse Mac Donalds gebracht. Toch kies ik liever voor het lekkere Surinaamse eten, maar een hamburger was wel weer lekker voor een keertje. De dinsdagavond heb ik gegeten bij Myrza (oud collega van mama, die nu in Suriname woont). Een heerlijke lasagne kreeg ik voorgeschoteld met daarnaast een lekker wit wijntje en goede koffie!! Het was een hele gezellig avond. En nu vraag je jezelf vast af, heeft ze al dit lekkere eten er ook weer af gesport? Natuurlijk! Maandag had ik namelijk meegedaan aan een groepsles cardio. Met de volgende dag uiteraard mega veel spierpijn.

Vandaag staat er een shopdagje op de planning. Naar de centrale markt en naar een winkelcentrum. Zondag zullen vast de uurtjes weer opgevuld worden in het zwembad. Oh wat heb ik het toch zwaar :)

1. Edith en Bas:
    17 maart 2018
    Hey Esmay, ik ben ook weer bijgelezen, hoor. Ik had me niet aangemeld, een beetje stom natuurlijk 🙃🙃.
    Wat heerlijk om je verhalen te lezen. Je geniet volop en hebt het erg gezellig met elkaar. Je bent veel leuke dingen aan het doen. Ik ben benieuwd hoe bigi pan is. Ik lees het graag. Veel plezier daar. Groetjes van Bas, Edith en Yfke
  2. Ellen:
    17 maart 2018
    Ja je hebt het zwaar 😂 maar je moet lekker genieten en dat doe je 😘
  3. Oma en opa van Dongen.:
    18 maart 2018
    Gezellig weer je verhaal te lezen. Maar ik weet wel dat je goed uit kijkt op de weg. Als het zo chaotisch is moet je extra opletten. Heb je volgende week vakantie van school? Veel plezier en we zien weer uit naar het volgende verhaal. Mooie foto in de fiets.