Salsa certificaat en Brownsberg tripje

6 juni 2018 - Brownsberg, Suriname

Zoals beloofd, mijn blog over het weekend. Na de intensieve en leerzame week in het binnenland kwam ik vrijdag middag weer thuis. We hadden het prachtige weer vanuit het binnenland meegenomen en zo kon ik nog een paar uurtjes genieten aan het zwembad. Klaar stomen voor de salsa test die avond. Het einde van de maand betekende ook het einde van de salsa lessen. Vrijdag avond stond dus mijn laatste les te wachten. Een les waar we onze passen, draaien en partnerdans nog eens goed konden oefenen voordat we later onze test kregen. De test was 5 minuten met steeds andere partners dansen. Nadat alle meiden geweest waren, moesten de heren ons “rapport” invullen. Er werd gekeken naar de passen, het ritme en de afwerking. Met bijna alle punten ‘uitstekend’ te hebben gehaald kreeg ik mijn salsa certificaat niveau 1 uitgereikt. Aankomend weekend maar eens de salsa pasjes showen op de dansvloer.

Het uitrusten kwam er alleen op deze manier niet van, want zaterdag had ik al weer een nieuw tripje gepland. Ik wilde nog heel graag de Brownsberg trip doen. Het liefst 2 dagen. Helaas kreeg ik niemand enthousiast. Later kwam ik een oproepje tegen dat er een bus werd gehuurd voor de mensen die mee wilde voor een dagje Brownsberg. Dit leek mij eigenlijk toch ook wel gezellig. Zo ben ik dus afgelopen zaterdag bij een groep studenten aangeschoven en gingen we op ons eigen houtje naar de Brownsberg. Gelukkig hadden we een chauffeur die niet alleen goed de berg op kon rijden, maar ons ook de weg kon leiden op de berg. De berg was niet zoals de andere bergen die ik beklommen had. We gingen namelijk dus met de bus de berg op. Hierna stond ons weer een jungle tocht te wachten. Een jungle tocht naar watervallen dit keer. Hierdoor moesten we veel afdalen en ook echt steil afdalen. En alles wat je omlaag loopt, moet ook weer omhoog. Het was best een zware klim maar we hebben twee hele mooie watervallen gezien, namelijk de Leoval en de Ireneval. Met mooie foto’s onder de waterval en weer een foto bij een uitzichtpunt te hebben gemaakt, gingen we vermoeid terug naar huis. De groep was heel erg gezellig en ik vond het heel leuk om op deze manier weer nieuwe mensen te leren kennen. Die avond ging ik dan ook vermoeid van al deze intensieve dagen vroeg naar bed.

Zondag, tijdens de regenbuien, heb ik nog wat aan school kunnen doen, want er stond nog een reflectieverslag op de planning. Maandag had ik samen met Pippi een shopdagje gepland staan. We kochten wat leuke souvenirs en natuurlijk een hangmat. Moet toch in de Surinaamse sferen blijven als ik straks thuiskom!

Net als zondag heb ik nog wat aan school gedaan en geprobeerd van de zon genieten. Na 5 minuten in de zon te hebben gelegen ging het keihard regenen. Kan toch wel niet wachten op het zonnetje in Nederland. Die zal toch iets langer aanhouden dan tijdens de regentijd in Suriname.

Vandaag (woensdag) ben ik toch nog langs gegaan op stage. Ik moest mijn collega’s nog even gedag zeggen en het cadeautje van mijn kids ophalen. Ze stonden toch wel even gek te kijken toen ik vanochtend op hun schoolplein stond. “Juf, ik ga echt stiekem in je koffer kruipen”. Is goed joh, het inpakken van mijn koffer is toch al een hele klus :)

Ohja nog een leuk nieuwtje! Weet je nog het verhaal van mijn buurhond? Die heeft ondertussen een tijdje bij ons "gelogeerd" en vorige week puppy's gekregen. Te schattig, dus daar moet vaak mee geknuffeld worden natuurlijk!

Jullie, mijn enthousiaste lezers, kunnen nog 1 blog verwachten. Die zal ik plaatsen in het weekend van mijn vertrek. Oh wat klinkt dat gek.

1. Lesli:
    7 juni 2018
    Watzullenwij de wekelijkse blogs gaan missen!!! wel fijn dat je weer terug komt naar nedeland . Toppie
  2. Oma en opa van Dongen.:
    7 juni 2018
    Weer een mooie trip gemaakt, mooi hoor. Je hebt toch wel veel gezien van Suriname. Leuk dat je het salsadansen kon leren. De foto,s van de hondjes zijn ook schattig. Succes en goede reis terug.
  3. Ellen:
    7 juni 2018
    Nog alles ff voor het laatst doen, koffer is al (deels) gepakt dus dat gaat goed komen. Geniet nog van de laatste dagen😘
  4. Danielle:
    7 juni 2018
    Hoi Esmay, die watervalfoto, wauw!!
    Wat heb je veel gezien en gedaan en nu bijna klaarmaken voor je terugreis.
    Geniet nog even. Groetjes