Laatste stagedag

26 mei 2018 - Paramaribo, Suriname

Zo, maar weer eens een (korte) blog uit het regenachtige Suriname. Want het weer zit niet echt mee. Nu word ik zelf jaloers op de foto’s van de bbq’s, strandbezoekjes en de zonnige festivals in Nederland. Kan iemand mij het zonnetje opsturen? Genoeg getreurd over het weer, want maandag heb ik daar nog wel heerlijk van kunnen genieten. Met een verbrand hoofd als aandenken.

Deze week nam ik afscheid op stage. Vorige weekend hebben Raquel en ik enorm hard gewerkt om ons onderzoek af te krijgen. Deze dagen nog even de puntjes op de i, om daarna het verslag in te leveren. Donderdag was ik de laatste keer in de klas. Mijn leerlingen kwamen met allemaal tekeningen en zeiden steeds dat het vandaag mijn laatste dag was. Ze vonden dat ook wel erg gek. Na een dag lesgeven heb ik de leerlingen een klein cadeautje gegeven en kreeg ik van de leerlingen een zelfgemaakt cadeautje in mijn handen geduwd. Met van elk leerling een brasa gekregen te hebben, zijn er nog een aantal groepsfoto’s gemaakt. Ook een heel leuk aandenken. De dag werd afgesloten met de presentatie aan het schoolteam. De presentatie ging heel goed en de leerkrachten waren erg enthousiast wat we de afgelopen weken allemaal hebben uitgevoerd. Raquel en ik zouden vrijdag nog eventjes langs stage gaan omdat de kleuters een circusvoorstelling gingen geven. In de ochtend werden we alleen geappt door de leerkrachten dat alle scholen in Suriname dicht waren vanwege een terreurdreiging. Best heftig en we schrokken er best wel van. Helaas kan je niet meer doen dan alert blijven.

Dinsdag vertrekken weer een aantal vriendinnen. Het weekend staat dus volgepland met lekker uit eten, leuke dingen doen en lekker op stap. Het groepje wordt steeds kleiner, heel gek. Wat ik de komende twee weken ga doen staat nog niet vast. Ik ben van plan om nog een tripje te doen en misschien een bezoek te brengen aan een school in het binnenland. Moet nog even kijken hoe ik dat ga regelen. Voor nu duimen voor een lekker zonnetje :)

1. Ellen:
    26 mei 2018
    Wees voorzichtig maar haal er nog ff alles uit deze twee weken 😘
  2. Janita:
    26 mei 2018
    Geniet nog maar van deze twee vrije weken. Voor je het weet zit het er op.
  3. Danielle:
    Fijne weken nog!
  4. Oma en opa van Dongen.:
    26 mei 2018
    Ja het zit er bijna op. Je gaat toch niet alleen op stap? Wel uitkijken hoor. Fijn dat alles goed is gegaan op stage. Leuke foto,s ook. Nog veel plezier en tot gauw.
  5. Angela:
    27 mei 2018
    Duimen dat je alles nog kan doen, wat je wilt doen! Kan niet wachten tot je weer hier bent! Aftellen kan nu écht beginnen!
  6. Henriëtte:
    27 mei 2018
    Mooie afronding van je stage dus, met een goede presentatie en warm afscheid door de kinderen :)
    Nu nog afscheid van het land nemen...