Rustige werkweek en kakkerlak paniek

10 maart 2018 - Paramaribo, Suriname

Deze week heb ik niet veel bijzonders beleefd. Elke dag naar stage en in de avond lekker eten. Op stage heb ik weer veel lessen gegeven. De leerlingen zijn meer aan mij gewend en ik ben het in de groep ook meer gewend hoe alles gaat en hoe alles werkt. Dit is dus erg fijn. Van de week moest ik ook een uurtje invallen bij de groep 2. Je wordt als stagiaire op stage erg flexibel ingezet. Wanneer mijn mentor in gesprek is met een andere leerkracht, neem ik de groep over. En wanneer er een collega ziek is, worden wij als stagiaires gevraagd om de groep over te nemen. Ik vond een uurtje in groep 2 wel prima en eigenlijk genoeg voor die dag. Kon ik weer lekker naar groep 3 ;)

Dinsdag was Marcia, een meisje uit onze vriendinnengroep, jarig. Natuurlijk gingen we hiervoor lekker met z’n allen uit eten. We zaten bij een super leuk tentje aan de waterkant. Met wit zand en kaarsjes was het terras aangekleed. Heel mooi plekje met hele lekkere roti. De volgende dag was ik alleen niet de enige die zich wat ziekig voelde. Of het nou kwam door het eten of iets anders, we weten het niet. Gelukkig was ik snel weer fit om in de avond lekker te kokkerellen in de keuken. We eten toch iets te weinig groente en te vaak nasi en bami, dus deze avond gingen we zelf aan de slag. Koude gezonde wraps stonden op het menu. Een salade maken en dit op een wrap beleggen was niet zo moeilijk, dus het avondeten was dan ook snel gepiept. En ook nog eens heerlijk. Een menuutje om te onthouden.

Ohja weer een blij momentje deze week. Ik kreeg eindelijk een bureau voor in mijn kamer. Ik heb te veel spullen mee (je kent me) en kon het nergens normaal kwijt. In mijn kamer hingen dan overal zakjes waar iets in opgeborgen zat. Gelukkig kon ik het nu weer een beetje ordenen en heb ik een netjes opgeruimd kamertje. Echt waar! Heel het weekend wordt het prachtig weer, dus ik ga lekker aan het zwembad in de zon liggen. Lekker uitrusten en klaarstomen voor een nieuwe werkweek.

Nog wel een leuk verhaal om de blog mee af te sluiten. Van de week in de avond zat er een mega grote kakkerlak voor mijn kamerdeur. Met drie hysterische meiden en insectenspray in onze handen stonden we bij de deur. Nadat het beest 20 rondjes liep, waar ik zoveel paniek had omdat hij vaak stopte bij de onderkant van mijn deur, heb ik hem uiteindelijk kunnen “verjagen”. Het was zo’n hilarisch en panisch moment, geweldig. Gelukkig kon ik daarna wel met een gerust hart slapen :)

1. Marjan sturm:
    10 maart 2018
    Super leuk weer om te lezen Esmay! De kakkerlak is dus geen huisdiertje voor thuis? haha
  2. Ellen:
    10 maart 2018
    Ook in een rustige week is het leuk om te lezen😘
  3. Oma en opa van Dongen.:
    10 maart 2018
    Leuk om de verhaal weer te lezen. We hebben ook lekker gekletst op FaceTime. Gezellig hoor. Ja zo,n kakkerlak is niet zo lekker op je kamer. Veel succes en lieve groetjes.
  4. Susan en freek:
    11 maart 2018
    Leuk om al je avonturen te lezen. Soms beestachtig, soms kleurrijk, leerzaam en meestal heel gezellig. Geniet ervan.
  5. Henriëtte:
    11 maart 2018
    Alles went dus redelijk snel (een dikke maand zijn jullie daar nu), behalve de kakkerlakken ;)
  6. Oma en opa van Dongen.:
    13 maart 2018
    Ik heb nog niet gereageerd op je blog. Gezellig weer om te lezen. We hebben ook lekker kunnen face timen. Nou veel succes en plezier. Liefs
  7. Hilde:
    16 maart 2018
    Erg leuk Esmay om even wat te lezen over jullie avonturen in Suriname! Het klinkt heel goed allemaal! Doe Zaza de groetjes! ;-)