Pasen vieren in de regen

4 april 2018 - Paramaribo, Suriname

HoiHoi!

Nou het werden geen zwembadbezoekjes in mijn paasweekend hoor. Het viel letterlijk in het water. Het heeft de beide paasdagen zo hard geregend dat verschillende straten helemaal blank stonden. Een voorproefje op de grote regentijd zei onze taxichauffeur. De regen weerhield mij er niet van om alsnog leuke dingen te doen. Zondag, eerste paasdag, had ik met een groepje meiden een paasbrunch bij een restaurant. Lekker proeven van allemaal verschillende hapjes. Het was heerlijk! In de avond ben ik met dezelfde groep naar de bioscoop geweest. Heel leuk om dat ook een keer mee te maken. Een bioscoopkaartje kost nog geen 3 euro en ook de popcorn en het drinken hierbij is een koopje vergeleken met de Nederlandse bioscoopprijzen. We bezochten de film ‘Red Sparrow’, een enorm goede film btw, maar wel wat moeilijker te volgen omdat er geen ondertiteling bij zat. De bioscoopzaal is wat kleiner dan in Nederland, maar de stoelen zitten heerlijk. Lekker onderuit gezakt zitten, met een tafeltje aan je stoel waar de popcorn en het drinken in staat en genieten maar!

Tweede paasdag, maandag, was het dus weer keihard aan het regenen. We zijn toen eventjes gaan winkelen, met de nadruk op eventjes want bijna alle winkels waren dicht. Logisch natuurlijk, maar ja we moesten iets doen. Toch zijn we wel goed geslaagd. Bij een van de winkels verkopen ze enorm goede make-up voor enorm weinig geld. Je snapt wel dat ik lekker wat heb ingeslagen met natuurlijk ook heel wat nagellak, oeps. Dinsdag gaan we nog een keer want dan zijn wel alle winkels open.

Zo gezegd zo gedaan. Dinsdag hebben we in een aantal winkelcentra rondgekeken. Helaas waren en niet zo veel leuke dingen te koop in de duizend op elkaar lijkende Chinese kledingzaakjes, waar het ruikt naar plastic. Wel hebben we een paar souvenirs gekocht in een leuk souvenir winkeltje midden in het centrum. En als we al dachten dat het bij ons in de buurt druk was, was het centrum helemaal een belevenis. Overal auto’s, fietsers, scooters, mensen, mensen en nog eens mensen. Ook veel die op een kleedje hun groente langs de drukke staat zaten te verkopen. We liepen in de straat heen en weer voordat we de centrale markt een bezoekje brachten. Constant wordt je aangesproken als poppetje, schatje, lekkerding. Maar niet alleen het aanspreken maar ook deze woorden roepen van een afstand hoort hierbij. Het was een beetje ongemakkelijk en zelfs af en toe een beetje onprettig. Maar goed, negeren en doorlopen. Helaas waren we iets te laat bij de centrale markt want ze waren alles al aan het opruimen. Een volgende keer dus iets vroeger gaan.

Vandaag, woensdag, scheen het zonnetje weer heerlijk dus heb ik heerlijk aan het zwembad gelegen. Mijzelf lekker opgeladen voor morgen. Ik ga namelijk een driedaagse trip doen waarbij ik de Fredberg ga beklimmen. Enorm veel zin in! Daarover volgende blog dus een uitgebreid verslag :)

Veel liefs!

1. Ellen:
    4 april 2018
    Jammer van alle regen! Hopelijk is het op je trip redelijk droog, veel plezier !☀️😘
  2. Frank van Kerkvoort:
    4 april 2018
    Dat zijn inderdaad nog eens regenbuitjes. Veel plezier op je trip.
  3. Leo en Marjan:
    5 april 2018
    Je maakt wel hele leuke dingen mee. Gezellig hoor die verslagen lezen. Veel plezier deze drie dagen en hopelijk geen regen anders glij je zo van de berg. 😂🌞groetjes
  4. Oma en opa van Dongen.:
    5 april 2018
    Nou wat een regen. Hopelijk is het nu wat droger als je de jungle in gaat. Veel plezier. Liefs.