Paasvakantie!

31 maart 2018 - Paramaribo, Suriname

Jaaa ik heb vakantie!! Heerlijk genieten van twee en een halve week vol activiteiten, tripjes en lekker uitrusten natuurlijk. Nadat ik afgelopen weekend naar Bigipan ben geweest, heb ik die zondag benut met lekker uitrusten. Iedereen even gebeld en mijn kamer weer schoongemaakt. Moest ook weer een keer gebeuren. In de avond ben ik naar een bbq geweest bij een studentenhuis. Het was een hele gezellige avond. Maandag en dinsdag weer naar stage geweest, waar de laatste lesjes gegeven werden voor de vakantie. Toetsjes werden nog afgenomen, het lokaal werd opgeruimd, onze gemaakte pauw werd opgehangen en de rapporten werden uitgedeeld. Woensdag hadden we de paasbrunch gepland staan. Alle leerlingen hadden iets lekkers te eten of drinken meegenomen. Ik had al eerder verteld dat eten in Suriname iets heel belangrijks is, dus ook bij deze brunch was er genoeg eten aanwezig. Lekker alle hapjes proeven om zo met volle buikjes de vakantie te beginnen. Heerlijk!

Thuis wilden we wat meer sfeer creëren. Vorige week hadden we al kaarsen gekocht maar dit was nog niet genoeg. We wilden graag wat lichtjes ophangen en ik wilde ook wat leuke lichtjes in mijn kamer. We zijn toen dinsdag middag naar een winkel geweest, genaamd Beni’s Christmas palace. Nee dit is geen vervroegde of verlate pop-up store, maar echt een winkel die al jaren bestaat en elke dag in de week open is. Overal hingen kerstmutsen, kerstballen, kerstversiersels en natuurlijk lichtjes. Kerst associeer ik met kou en dat is hier natuurlijk ook totaal niet het geval. Echt een beetje gek. Goed, we kwamen natuurlijk niet voor een kerstboom, maar voor leuke lichtjes. En dit is gelukt hoor! Onze patio is mooi versierd met gekleurde lichtjes zodat we lekker in een sfeervolle ruimte de avonduren rond kunnen komen.

Woensdag kwam onze huisbaas met het fantastische nieuwtje dat het warme water weer gefixt is! Dit wilde ik natuurlijk die avond gelijk even uitproberen. Na weer een wedstrijdje te hebben gevoetbald, en deze hebben we wel gewonnen, stapte ik onder de douche. Ik draaide de kraan open en er kwam geen druppel water uit. Fantastisch! De ochtend daarna nog steeds niet. De huisbaas is toen gelijk gekomen en heeft binnen een minuut mijn douche gemaakt. Je snapt wel dat ik toen lekker lang onder de douche heb gestaan :)

Donderdag, mijn eerste echte vakantie dag, heb ik heerlijk uitgeslapen. Die middag ook lekker aan het zwembad gelegen, waar we onze vakantie hebben ingeluid met een ijskoffie. Eind van de middag zijn we met een grote groep en onze gids Leon, richting de dierentuin gegaan. Hier hebben we (in het gebied rond de dierentuin) luiaards gespot. We liepen door het bos waar je steeds naar boven moest kijken om een luiaard te ontdekken. Dit was een moeilijke klus. Dankzij Leon hebben we een paar luiaards heel ver in de bomen gezien. Gelukkig waren ook hierbij weer de camera’s aanwezig die de details van de luiaards goed konden vastleggen. Zo  wisten we allemaal zeker dat we naar een luiaard aan het kijken waren, in plaats van een hoopje bladeren. Helaas heb ik geen luiaard vast kunnen houden. Dat blijft dus wel nog een puntje op mijn bucketlist. Na deze wandeling hebben we lekker met zijn allen gegeten en in de avond zijn we op stap gegaan. Het was weer een geslaagde avond.

Vrijdag was het weer een dagje chillen bij het zwembad en ’s avonds heerlijk uit eten bij een Mexicaans restaurant. Aangezien ze bij dit restaurant geen lekker toetje hadden, hebben we een taxi besteld om ons 50 meter verderop weer af te zetten bij een restaurantje waar we wel meer keuze uit desserts hadden. We hadden snel onze keuze gemaakt en zaten met smacht te wachten op de chocolade cakjes. Helaas waren er te weinig dus moest ik gaan voor een chocolade ijsje. Ook niet verkeerd. Het was op de kaart alleen lekkerder beschreven dan dat het was. Daphne en ik, die van toetje moesten veranderen, moesten mega lang wachten op een ijsje. De andere meiden hadden ondertussen hun boter met chocolade gemend baksel al weer op. Beetje jammer dus. Eenmaal thuis gekomen wilde ik meteen naar mijn bed want ik was zo moe. Helaas dachten een aantal beesten hier anders over. Bij mijn kamerdeur aangekomen hoorde ik opeens iets kraken onder mijn schoen. Ik dacht eerst dat het een plasticje was (die daar al een poosje ligt), maar je raadt het vast al, dit was een kakkerlak. Ik gilde en sprong naar achteren van de schrik. Zo viel mijn telefoon uit mijn broekzak, belandde op de grond en kwam er een barst in mijn scherm. Fantastisch. Nou en wat er nu gebeurde, is nog erger dan mijn kakkerlak paniek van een paar weken geleden. Alle huisgenoten kwamen snel met de spuitbus maar deze kakkerlak was onsterfelijk, ook al was ik er per ongeluk op gaan staan. Op den duur lag hij op zijn rug, kwam er een andere mega grote kakkerlak onder de keukendeur gekropen. (Reminder: mijn slaapkamer grenst aan de keuken). We gilden het uit maar ook deze kakkerlak wilde niet kapot. En als dat nog niet genoeg was kwamen van alle kanten kakkerlakken gerend. Hallooo kakkerlak invasie. En nee dit waren geen kleintjes, maar allemaal minimaal 7 cm. We hebben heel de buurt bij elkaar gegild. De bovenburen kwamen kijken wat er aan de hand was. Gelukkig hadden zij nog een nieuwe spuitbus die de meeste kakkerlakken konden doden. Het was verschrikkelijk. Ik heb hierna eerst vier keer alles in mijn kamer gecontroleerd, voordat ik rustig kon slapen.

Deze ochtend heb ik anderhalf uur meegedaan aan een groepsles full body. Heel zwaar maar wel even lekker om zo de dag te beginnen. Straks ga ik maar weer naar het zwembad. Lekker zonnen in mijn paasweekend :)

Fijne paasweekend allemaal!

1. Ellen:
    31 maart 2018
    Lekker hoor vakantie! Geniet er van☀️. Leuke pauw trouwens😄😘
  2. Janita:
    31 maart 2018
    Gezellig, van die leuke huisdieren 😁
  3. Oma en opa van Dongen.:
    1 april 2018
    Lekker hoor vakantie vieren en dan zulk lekker weer. Maar de huisdiertjes is wat minder. Nog veel plezier hoor. Liefs
  4. Danielle:
    1 april 2018
    Oooh je hebt huisdieren! Leuk hoor! 🤣
    Verder beleef je van alles, kom je nog wel terug? 😉
    Fijne vakantie en geniet van het mooie weer. Hebben we hier namelijk niet. Groetjes 🤗
  5. Tanny Bruggeman:
    2 april 2018
    Hoi Esmay, ik was benieuwd hoe het met jou ging , zo te lezen gaat het prima gelukkig . Gisteren bij Astrid en Robert geweest samen gegeten ,Marjan Patrick en Daphne waren er ook was heel gezellig . Veel groetjes en geniet van je vacantie .
  6. Henriëtte:
    3 april 2018
    op de kakkerlakken na een mooie start van de vakantie! Geniet ervan. Groeten, Henriëtte
  7. Marjan sturm:
    3 april 2018
    Ha Esmay, heerlijk om te lezen! Ik zie het gewoon voor me, dat hele gebeuren met de kakkerlakken:)