Salssaaa

11 mei 2018 - Paramaribo, Suriname

Het laatste maandje is alweer aangebroken. Het gaat zo snel allemaal. Iedereen werkt nu een beetje naar het einde van hun avontuur toe. Aankomende week vertrekken al 2 vriendinnen terug naar Nederland en over ongeveer 2 weken weer een groep vriendinnen. Zelf nog maar lekker genieten van de laatste maand, waar ik eerst nog de twee laatste weken stage heb.

Vorig weekend stond een bezoek aan een wellness op de planning. Dit was wel wat minder wellness dan in gedachten, maar lekker zonnen aan het zwembad was goed te doen. In de avond samen met een aantal meiden eerst een late night pizza en een mega zoete witte wijn achter de kiezen en daarna op stap. De zondag kon ik het uitslapen dan wel gebruiken. Na een dagje zonnen heb ik samen met Ramona en Marcia een horrorfilm gekeken in de bioscoop. Was dit wel zo’n goed idee? Nou niet echt want ik kon er niet heel goed van slapen. Oepsss. Het was wel weer een gezellige avond.

Deze week op stage veel gewerkt aan mijn onderzoek en de bekende lessen gegeven. Daarnaast heb ik de leerlingen geholpen bij het maken van het Moederdag cadeautje, wat zondag is. Sorry mam, dit jaar kan ik geen ontbijtje op bed voor je in elkaar flansen.

Ondertussen heb ik al vele activiteiten, trips en tours van mijn bucketlist af kunnen vinken. Maar de blog zou niet salsa heten, als ik me niet gewaagd heb aan een salsa lesje. Dinsdagavond stapte ik in een lange smalle zaal waar we deze avond de basispasjes van het salsa hebben geleerd. Met een super energieke en grappige dansleraar leerden we ook op onze houding en gezicht letten. Ik vond het echt zo geweldig dat ik me gelijk maar heb ingeschreven voor een hele maand. Nu moet ik 2 keer in de week salsa dansen om aan het eind een salsa certificaat te bemachtigen. Geweldig toch?

Gisterenavond is lekker mijn weekend begonnen, met natuurlijk weer een stapavondje in Havana. Dit ging alleen iets anders dan gepland. Ik was van plan om een powernapje te doen voordat we drankjes gingen doen in ’t Vat. Na ongeveer 4 uur (het was ondertussen al 12 uur geweest) werd ik wakker geappt dat de meiden naar Havana wilde en zich afvroegen waar ik was. En nu denk je vast: dat slapen heeft haar goed gedaan, nee dus. Ik had nog een mega slaaphoofd dus heb ik dit maar proberen te verhelpen door met ijsblokjes op mijn ogen te drukken. Gelukt? Nee, maar ondanks het spelen van Doornroosje heb ik wel weer een geweldige avond gehad.

Dit weekend staat er nog niet veel gepland. Een bezoek aan White Beach was wel het plan maar dan moet het weer ook nog mee zitten, het heeft heel de week al geregend. Ja de grote regentijd is nu echt wel begonnen!

1. Leo en Marjan:
    11 mei 2018
    Dat gaat zeker snel deze stage je hebt wel hele leuke dingen gedaan. Je onderneemt van alles leuk hoor. En dan nu Salsadansen veel plezier. We kunnen nog een maand van je verhalen genieten.
  2. Angela:
    11 mei 2018
    Powernapje van 4 uur. “Ja die powernapjes doen mij altijd zo goed”. Ik zie je danskunsten wel weer als je thuis bent. Aftellen. Mis jou
  3. Tamara Schöningh:
    11 mei 2018
    Geniet van je laatste maand! We zien je nieuwe moves straks weer op het voetbalveld! 😜💃
  4. Ellen:
    11 mei 2018
    Moest echt lachen om die ijsblokjes! Zag het voor me😂. Nog ff genieten en leuke dingen doen, het gaat echt snel, zelfs vanaf hier! Dikke kus 😘
  5. Oma en opa van Dongen.:
    11 mei 2018
    Leuk hoor dat salsa dansen. In deze laatste weken maar goed oefenen. Gezellig hoor. Nog veel plezier en succes.