Su, mi lobi yu!

10 juni 2018 - Paramaribo, Suriname

Aan alles komt een eind, zo ook mijn avontuur in Suriname. En wat was het geweldig! Ik heb zoveel kunnen én mogen zien, zoveel kunnen doen en zoveel meegemaakt, en vooral enorm genoten!

De laatste dagen stonden in het teken van afscheid nemen van vriendinnen, het kopen van de laatste souvenirs, nog lekker van de zon genieten en het inpakken van mijn koffer. De laatste stapavondjes in Havana en Tequilla vonden plaats, waar ik ook afscheid nam van alle mensen die ik hier in Suriname ontmoet heb. Zo ontzettend gek gevoel. De laatste avondjes uit eten en de laatste groepsfoto’s maken met de vriendinnen, het groepje wordt steeds kleiner. Zo gek dat ik vier maanden met deze meiden ben opgetrokken, ze elke dag zag en nu is dat opeens over. Maar wat hebben we veel herinneringen gemaakt!

Ik heb het zo onwijs naar mijn zin gehad en ik ga zoveel (ook kleine) dingen missen. De palmbomen overal, de heerlijke muziek die bijna op elke hoek van de straat en in elke taxi gedraaid wordt, de gezelligheid en openheid van de Surinaamse bevolking, het lekkere en goedkope eten, het op mezelf wonen, de mega relaxte en onbezorgde sfeer ennatuurlijk het heerlijke warme klimaat. No spang en alles komt goed! Kijken hoelang ik die mentaliteit kan volhouden. Ik denk dat het een flinke cultuurshock zal zijn als ik terug in Nederland ben.

Wat ik niet ga missen zijn de muggen, de vele regen in de regentijd, de mannen die constant naar je fluiten en roepen en alle vieze kakkerlakken!

Ik vond het schrijven van de blogs echt fantastisch en vond de reacties altijd erg leuk! Ik ben nu druk bezig met het maken van een fotoboek om alle mooie foto’s en herinneringen bij elkaar te verzamelen. Want dat zijn er veel kan ik je vertellen!

Heeeel veel liefs en tot in Nederland!

1. Sanne:
    10 juni 2018
    Een tijd om nooit te vergeten!
  2. Ellen:
    10 juni 2018
    Mooie herinneringen en ervaringen die je mee naar huis neemt, gelukkig heb je daar geen koffer voor nodig, want die zou vast te klein zijn 😜. De tijd is toch best snel gegaan en ik heb natuurlijk ook even van dat mooie Suriname mogen genieten en van jouw leventje daar, ik ben toch blij dat je weer naar huis komt 😘
  3. Angela:
    Tot snel moppie ♥️♥️♥️♥️♥️
  4. Leo en Marjan:
    10 juni 2018
    Wij zullen je blogs missen. Maar heel fijn dat je het zo erg naar je zin hebt gehad. Dat kunnen ze je nooit afnemen. Een hele goede reis en welkom in Nederland. Groetjes.
  5. Frank van Kerkvoort:
    10 juni 2018
    Fijn dat je avontuur gevuld is met mooie herinneringen en we zijn blij zijn je morgenochtend weer op te halen. Goede terugreis
  6. Oma en opa van Dongen.:
    10 juni 2018
    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad. Ja je zal nu weer moeten wennen in het koude kikkerland. Fijn dat je zoveel vrienden hebt gemaakt, en dat je zulke fijne herinneringen aan deze stage hebt overgehouden. We gaan je gauw weer zien. Liefs.
  7. Janita:
    11 juni 2018
    Bedankt voor alle mooie verhalen Esmay! Leuk om je avonturen zo mee te beleven
  8. Marjan sturm:
    11 juni 2018
    Genoten van je blogs Esmay en tot gauw!